söndag 27 januari 2013

.En kamp.

Vi har haft det lite kämpigt det sista. Men i torsdags vände det faktiskt med maten och Sixten äter som vanligt igen. Och två tänder till har kikat fram i nederkäken så där finns nog förklaringen.

Vi har även tagit fighten för att få bort maten på nätterna och har nu genomfört tre nätter. Natt 1 och 2 var fruktansvärt jobbiga, men jag tror inte det var pga att dom inte fick mat. Ture sov bra, men Sixten vaknade hela tiden och somnade om på två minuter i min famn. Och så la jag ner honom i sin säng, och så vaknade han. Och så höll vi på. Testade till och med och ha honom i vår säng, men blev samma sak där.
Jag gissar på att han genomgår separationsfasen som Ture gjorde för några v sen.

Men, natt nr 3 delade vi på oss och jag och Sixten har sovit hos mina föräldrar. Och Sixten har sovit heela natten. 18.30-05.00.[Med lite mat strax innan halv tio, då han somnade ifrån vällingen vid läggdags.]
Jag fick alltså sova 22-05 utan ett enda uppvak. Plus att han somnade om 05.10 efter morgonvällingen och sov till 07.00.
Helt fantastiskt mot 10 timmars sömn sammanlagt på 3 nätter innan. :)

Så, nu hoppas vi att det inte var en engångsgrej!



3 kommentarer: