torsdag 24 januari 2013

.Att välja var det ja.

Ibland är det lättare sagt än gjort och efter en natt med ynka 3 1/2 timmas sömn är det svårt. Och så lägger vi till att varje måltid är en kamp just nu då Sixten INTE vill äta.

Han får väl förmodligen fler tänder men efter två veckor, tror jag det är, blir jag rätt uppgiven.

Jag försöker slappna av och tänka att han överlever, men när vi kämpar för att få ordning på nätterna känns det som att maten på dagen är ganska viktig.

Så, mens, migränhuvudvärk och ledsen mamma. Hoppas det blir bättre under dagen!

11 kommentarer:

  1. Hoppas ni ändå får en bra dag! KRAMAR

    SvaraRadera
  2. Vissa dagar vill man bara dra nåt mörkt över sig och försvinna en stund... Minns när vår lilla var liten och jag försökte amma henne samtidigt som vår stora tjej försökte rymma ut genom dörren och var allmänt igång. Amningen fungerade dåligt som det var och stressen gjorde ju inte saken bättre. Jag grät, lillan grät, stortjejen skrek. Totalt kaos vissa dagar.

    Det där med maten känner jag igen från vår stora tjej. Hon äter fortfarande knappt nånting alls i perioder och har alltid varit sådan. I början blir man superstressad men till slut så inser man att det funkar ändå. Vad får dom för mat? Kanske kan det fungera att erbjuda nåt annat? Plockmat kanske kan fungera?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhhh fy vad jobbigt med en busunge samtidigt som man sitter fast vid amningen.. Ibland är det smidigt med två i samma ålder :)

      Dom får köpt och hemgjord purémat, men försöker även fasa in lite mer "riktig" mat. Han brukar äta bra och är inte alls kräsen så det var nog att han hade ont. För kall mat funkade, så yoghurt, fruktpure samt pissljummen välling funkade. Men nu går det faktiskt bra med maten igen - skönt!

      Radera
    2. Det var det där med att läsa ordentligt... Jag lyckades missa att det handlade om tänder (hur jag nu lyckades med det), därav mitt off topic-inlägg. Ledsen för det! :-)

      Radera
  3. Gud vad jag lider med dig. Det är tillräckligt jobbigt att ha mens och migrän (eller vara förkyld och bli nedspydd och -kissad klockan 7:30 som i mitt fall) UTAN att vara utsjasad också.

    Jag veeet att jag har sagt det förut och hur man sköter sina barn är ju ens ensak, så med risk för att du plockar bort mig på fejan: SHN!!! Det har positiv återverkan även på aptiten. Mina tjejer har sovit 19-07 i fem månader trots tandsprickning och förkylningar. Det tog 6 nätter innan det funkade perfekt. Det skrivs en massa skit om den här metoden (att barnen får ligga och skrika, att de får ligga i sin egen avföring osv) vilket inte är sant någonstans. Kan tipsa om SHN-forumet också.

    OK! Lycka till nu oavsett hur ni går vidare. KRAM!

    SvaraRadera
  4. Åh det hoppas jag med! Jag har också en sån dag... Ongen bestämde sig för att vakna 03.30 och vara hur pigg som hellst och på lekhumör enda till kl 05.00 SUCK! Men det är bara att härda ut vi har ju liksom längtat ihjäl oss åt det här eller hur?! :-) kramar

    SvaraRadera
  5. Åhh, men tack detsamma. :)

    Det är samma här, man hinner mest uppdatera sin egen om det nu finns tid till det. ;) Så jätte kul att läsa ikapp om er och killarna. :) Dom har ju blivit så stora och självklart jätte söta! :)

    Kramar!

    SvaraRadera
  6. Usch söta du! Hoppas du får bättre dagar snart.
    Skickar en massa kramar till en tapper mamma!

    SvaraRadera
  7. Har du testat att gnida lite flytande alvedon i munnen en liten stund innan han ska äta? D brukar kunna hjälpa. Lycka till!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi brukar göra det, men tack för tipset! Tycker det hjälper rätt bra - men inte alltid. Sån tur är har det vänt nu och Sixten äter bra igen!

      Radera