måndag 4 februari 2013

.Ingen magi.

Tack för alla tips kring barnmat. Alla verkar gå i samma tankebanor som jag.

I onsdags gjorde jag köttfärssås med kidneybönor och spagetti till dom för första gången och det slukades.

I övrigt är lax, potatis, morot, broccoli, lök och dill väldigt poppis. Och även fiskbullar med potatis, lök och morot.

Nu i helgen har jag även gjort storkok på linsgryta med rotsaker och pasta, biff med potatis och dill, lax med sötpotatis och kalkon med potatis och majs.

Jag fick även ett superbra tips från Jenny (ekomammaistan) på en blogg också, lillamatderiven.blogspot.com. Kan jag verkligen rekommendera, både gällande barnmat och övrig matlagning.

2 kommentarer:

  1. Lilla matderiven har även gottiga saker för stora. Och hennes varma kryddiga choklad gör jag ofta (fast med vanlig mjölk). Jag är helt inne på samma som dig (och de andra) när det gäller mat. Skönt att höra att du orkar (blir glad när jag läser vad du gör), då finns det hopp för mig också med andra ord. Har du TVÅ så måste jag ju orkar med EN. Återkommer i den frågan ;)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst har hon! Jag gjorde hennes blåbärsmüsli i lördags - galet god!!

      Du kommer klara det galant - och barnmat går fort att göra, och är kul så det tror jag du fixar!

      Du är välkommen att återkomma! 😀
      Kraaam

      Radera