fredag 20 juli 2012

.Bugaboo Donkey Twin - Bädda.

Vi är verkligen supernöjda med vår vagn, men två frågor har dykt upp, och eftersom jag vet att flera av er har den vagnen så testar jag att ställa dom här.


  • Hur bäddar ni i liggdelarna? Vi hade tidigare varsitt fårskinn i, men jag upplevde att det blev så himla varmt. Fast att det ska vara kylande när det är varmt ute. Nu har vi en tunn filt på madrassen och så ett lakan över den som dom ligger på, men jag tycker det känns som det blir för hårt, därav frågan.


  • Sen undrar jag också vad ni använder för solskydd? Det finns ju ingen klockren lösning vad jag förstått? Parasollerna som finns att köpa till verkar så bökiga..

10 kommentarer:

  1. Har ingen sådan vagn, däremot har vi just varit och spanat på andra syskonvagnar. När det gäller solparasoll - köp INTE det. Till och med barnvagnsförsäljarna tyckte att det var skräp och rekommenderade inte en enda kund att köpa det. Som solskydd kanske du kan använda något tunt tyg, som du spänner upp med hjälp av "klämmor" (finns i barnvagnsaffärer) i suffletten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, har förstått att det är riktigt onödigt och svårt att få till bra. Just nu använder vi en sjal, men jobbigt när det blåser.
      Ska kika på såna där ringar - tack för tipset!

      Kram

      Radera
  2. Vi lade ett utskuret liggunderlag i botten av liggdelen då blev det lite mjukare. Man kan ju även skära ut en tunn skumgummimadrass och lägga i botten. Vi använde dock liggdelen på vintern med båda barnen och då gav ju liggunderlaget lite extra isolering mot kylan.

    Vi använder Brios solskydd (universalmodell med ringar), funkar ok även om det inte täcker på sidorna). Har parasollet till Buggan oxå men det är värdelöst :(

    Kram från XB

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får nog kika på det, fast som Tea skrev så väger de ju så lite så det behövs nog inte mer än den madrassen som är med..

      Nej, parasoll blir det inget. Använder en sjal nu och det funkar kanon när det inte blåser. Ska kika efter såna där ringar också så kanske det blir bra..

      Kram

      Radera
  3. Har en brio-vagn, men kan väl svara ändå. Jag gjorde egna små madrasser av skumgummi med tyg om. Mjukt och skönt!

    Har också problem med solskydd eftersom suffletten inte kan fällas fram så långt. Jag löste det genom att knyta fast en tunn sjal som jag kan vika upp eller ner för att få lagom skugga. Man får bara se till att det inte blir för varmt där inne. Tror det finns en bild på fejjan...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såklart får du svara ändå. :-)

      Använder också sjal, men blir så arg när det blåser. :-) Finns inget att knyta i på själva suffletten på buggan. Men ska köpa några såna där ringar så blir det nog bra..
      Ska kolla bild på fb, bra med lite inspiration. :-)

      Kram

      Radera
  4. Har inte funderat på att madrassen skulle vara hård. De har ju inte så mycket vikt så det behövs ju inte så mycket. Har med andra ord inte bäddat på något speciellt sätt.

    Solskydd. Finns speciella solsuffletter men det har inte vi införskaffat. Vi har ett universalt solskydd som man spänner över och som det kan fläkta in på sidorna. Annars hänger vi bara en sjal så det skuggar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är sant. Får se hur vi gör, det är mest för att dom sover i liggdelarna när vi är i stugan som gjort att jag reflekterat över det..

      Vi använder en sjal nu, och vi fortsatte nog med det tills vidare..

      Radera
  5. Ville bara säga att ni är världens finaste lilla familj! Jag förstår er lycka! Eller det kan jag ju inte göra, men vi fick en son i november förra året och jag förstår hur litvet med en nyfödd är, fast att ha två kan jag ju inte föreställa mig. Lycka till med allt iaf. kram //AnnnaJo

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna! Vi älskar vår lilla familj och njuter så mycket vi kan, även om vi även suckar och klagar ibland. Det ÄR slitigt emellanåt, men som vi längtat.
      Grattis till er pojk, det är underbart när det äntligen lyckas!
      Kram Sara

      Radera