måndag 12 augusti 2013

.I'm alive.

Jag ska inte skriva så mycket nu, men kanske kanske kommer jag återkomma: har mycket i huvudet just nu.
MEN, jag är aktiv på instagram och har fått önskemål om att lägga upp lite inspiration till mat.(Jag har gjort ett ryck för att få killarna att äta samma mat som oss. INGEN färdig barnmat på flera veckor nu. HEJA mig! ;))

Så, här är en lista. Önskar ni recept så hojta.(Vissa saker är mer mellis etc.)

Pastagratäng med rivna morötter, purjolök, fetaost, crème fraîche och timjan.
Makaronipudding.
Spagetti/makaroner och köttfärssås.
Pasta Carbonara.
Pannkakor.
Amerikanska pannkakor(med eller utan bär.)
Ugnspannkaka.
Fläskpannkaka.
Plättar.(Majs, Keso, Banan.)
Blodpudding och potatisbullar.
Fiskbullar, kokt potatis och ärtor.
Panerad fisk med sås, potatis, ärtor/broccoli.
Fiskgratäng.
Laxburgare.
Lax med grönsaker, kokosmjölk och röd curry + ris.
Kyckling med ris och sås.
Stekt ris med tonfisk, ägg och grönsaker.
Pyttipanna.
Stekt korv och pasta.
Pasta med tomatsås.
Falafel.
Basilikapuckar med pasta.
Pastasallad.
Pasta med tomatpesto.
Korvstroganoff med ris eller pasta.
Fläsk med löksås och kokt potatis.
Flygande Jakob.
Grillat kött, majskolv.
Köttbullar och potatis med sås.
Pannbiff.
Äggröra.
Omelett.
Bondomelett.
Hamburgare med grönsaker, kall sås och bröd.
Paj.
Piroger.
Ost- och skinkfyllda gifflar.
Fattiga riddare.
Yoghurt.
Mannagrynsgröt.


2 kommentarer:

  1. Tack tack! Det var en hel del det. Jag kan inte låta bli att sucka trots allt - mina tjejer har börjat vilja äta själva med bestick och allt med sås, ris och pasta blir så himla stökigt! Pasta gillar de inte så de bara slänger omkring det. Hoppas de får träna mycket på föris! Äter dina med bestick? Har du någon aning om hur lång tid det tar innan de fattar hur man skopar upp mat och får den in i munnen? Tjejerna kör överkurs och försöker mata varandra med gröt också!

    SvaraRadera
  2. Gud vad fina de är Sara! Och ni har verkligen fått en av varje, en liten A- och en liten Sara-kopia :)
    Så bra med matlista, hit återvänder jag till våren, typ :) Har som ambition jag också att Halvan ska äta som vi - inga halvfabrikat här inte. Inte in absurdum men man kan ju utgå ifrån något tänker jag.
    Kram!

    SvaraRadera