måndag 26 november 2012

.Ett halvt år.

Igår var mina killar 6 månader. Och som alla småbarnsföräldrar, tiden går såååå fort! Dom har liksom funnits utanför magen i ett halvt år.

Vi firade genom bad, som Ture ÄLSKAR och Sixten HATAR. Samt att Ture presenterade tand nr 3 och 4.
Sixten slog på stort och sken som en sol hela dagen och slukade middagen så den nästan kom ut genom öronen.

Ture är väldigt aktiv, men försöker inte alls ta sig framåt. Han är nöjd med att sprattla, hoppa i hoppgungan, busa och mysa, medans Sixten kämpar och kämpar för att ta sig upp i krypställning. Det ser ut som han simmar emellanåt. Han rullar också över till mage så fort man lägger ner honom, sover på mage osv. Ture försöker inte ens rulla åt det hållet.(Bara från mage till rygg.)

Vecka som gick bjöd på mest tråkiga saker i form av magsjuka för alla utom mig samt operation för mig. Operationen gick för övrigt fint och nu väntar vi 8 veckor innan besked av analysen kommer. (TACK för era kommentarer och lyckönskningar.)

Avslutade den dock med lussekattsbak och lite annat pyssel i köket.

Denna veckan ska vi försöka ta oss ut lite, har ju varit sjuka i närmare två veckor så jag börjar få lite social abstinens - sambo samt mina föräldrar i all ära - men lite vänner vore trevligt att träffa.
Sen ska även adventsgrejerna upp och jag ska försöka göra en krans att hänga på dörren..

Ha en skön vecka allihop!


Kram

7 kommentarer:

  1. Hej!Härligt att ni är friska igen och att du får chans att träffa lite vänner. Vi åker till Warszawa på onsdag förmiddag och ska passa Amaya i 2 dagar så hon slipper förskolan, så det blir en toppenvecka för mig. Kram Lena G

    SvaraRadera
  2. Ja, tiden går så himla himla fort! Kan inte förstå att bebisen som jag nyss födde fyller två snart!

    Vad skönt att operationen gått bra, men mindre skönt att ni varit så sjuka. Hoppas att ni får vara friska framöver nu, och att proverna är bra.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Skönt att höra att allt gått bra! Nu önskar vi att allt ska vara bra efter en analys också, det tror jag vet du vad.

    Och så grattis till 6 månaders småttingar! Så underhållande att de tycks vara så olika och då är så fina Sara! Så oerhört fina!

    Vem är det nu som är vem (förlåt :))?

    Stooooooor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, inte behöver du be om ursäkt. Inte så lätt. :) Ture är i hoppgungan och sixten i gåstolen. Sixten är lite mindre än Ture och ser lite mer vän ut typ :)

      KRAM MAMMA-to-be

      Radera
  4. Redan ett halvår! Jag kan inte heller fatta att de varit utanför din mage så länge, tycker att det känns som igår som vi fick veta att det var två bebisar och du mådde pyton och var inlagd!
    Så underbara dina killar är, så goa de verkar och härligt att de är lite olika :-)
    Hoppas allt är ok med dig efter operationen, håller verkligen tummarna att det inte är något farligt.
    Många kramar

    SvaraRadera
  5. Hallo tjejen!! Du är inte ensam om att bli paff....vi går in i v. 5+0 idag och är fortfarande chockade! Kramis Lila

    SvaraRadera