fredag 16 november 2012

.Bara i drömmarna.

Nu närmar sig julen. Den förhatliga högtiden när man fortfarande längtar. Tanken på att vi ska få fira jul med två små killar är helt magisk. Något som tidigare bara fanns i drömmarna.

Förra julafton startade jag med några spyor, det tänker jag inte göra i år. Vi ska ha en lugn och mysig jul. Och jag ska julpynta och ha julgran - förra året tror jag att jag fick fram typ två tomtar mellan illamåendet.

Nu har vi för övrigt varit hemma utan pappan i lite mer än två veckor. Och det går faktiskt riktigt bra. Skönt att inte behöva anpassa sig och ta hänsyn till varandra hela tiden - även om vi såklart saknar honom emellanåt.
Särskilt när natten varit som inatt - max ett par timmars sömn och med migränliknande huvudvärk. Killarna har höstblåsor och Ture håller på att få tand nummer 2.
Men jag försöker plocka fram energin från igår - den som var bubblande och uppfyllande. En oväntad soldag med massor otvunget pysslande.

Fick både städat, tvättat, myst, promenerat, lunchat med pappan och morfarn. Trots sjuka killar. Och inget kändes jobbigt. Avslutade kvällen med en timmas grym tennis.

Men allt är inte bara bra. Men jag skriver om det dåliga i ett eget inlägg.

Trevlig helg - till er som fortfarande kikar in trots dålig uppdatering! :)

2 kommentarer:

  1. Skönt att det går så bra att vara hemma ensam med killarna.

    www.mammatea.se

    SvaraRadera