söndag 5 januari 2014

.Menskopp.

Jag investerade alltså i en menskopp, en Mooncup. Och nu har jag använt den i tre dagar och jag älskar den!

Det var lite meckigt att få in den i början, men efter ett par gånger är det inga problem. Och det bästa av allt, man känner den inte alls. Så himla skönt att slippa bli torr av tamponger eller få skav av obekväma bindor. Och miljö, underliv samt plånbok blir glad. 👍

Så, jag rekommenderar er att införskaffa det. Enligt apoteket gör en kvinna av med ungefär 11000 bindor/tamponger.Det är tillräckligt för att fylla ett helt rum... 

Jag köpte min menskopp på vitaminvaruhuset.se, till kampanjpris. Så, löp å köp!  😀

4 kommentarer:

  1. Ok, men är det lätt att få ut den? Det kan ju bli lite halt tänker jag mig. Kul att du gillar den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tycker det är lätt. Den är liksom lite räfflad på utsidan när nere så det är lätt att få tag. Så vickar man lite på den så släpper vaccumet och så är det bara att vicka lite till så får man ut den lätt som en plätt. 😀👍

      Radera
  2. Kul att du gillar menskoppen! Hade en innan jag blev gravid första gången, sen har jag tyvärr inte kunnat använda den, då jag numera har spiral som skydd... men jag håller med dig i inlägget om konsumerande. Har tänkte liknande tanke själv om detta år. Hoppas du (vi) lyckas! Och grattis till bröllopet föresten! Hade helt missat din årssummering!:) Kram

    SvaraRadera
  3. Jag har funderat på menskopp ett bra tag men aldrig gjort slag i saken. Men efter ditt inlägg beställde jag en mooncup som jag nu använt de senaste dagarna. Vilken grej! Jag har haft problem att anv tampong eftersom jag blir väldigt torr och har behövt använda Ellentampongerna (asdyra, innehåller goda bakterier) men det funkar ändå sådär. Menskoppen trollade bort mina problem helt och som en bonus slipper jag komma ihåg att ta med mig ett kit av olika tamponger! Lovely!

    SvaraRadera