torsdag 5 december 2013

.Syskonförsök och bebistankar.

Den där längtan som man hade innan våra älskade små finns ju inte på samma sätt längre. Men någonting snarlikt i mitt hjärta talar om att vi inte är färdiga.

Vi är otroligt tacksamma för att vi är välsignade med två helt galet fantastiska killar. MEN, ett eller två barn till skulle vara jackpot.

Det lutar åt försök igen nästa sensommar. Men först måste jag se om jag kan jaga rätt på gynekologen som var ansvarig för mig på Specialmödravården/gyn under graviditeten. Det var även hon som genomförde min konisering.

Jag måste fråga om jag ska räkna med ytterligare en graviditet i mer eller mindre liggläge. Om det är hög risk att jag får hyperemesis igen. Om om om.
Allt detta spelar stor roll, då vi inte kommer påbörja syskonförsök vid den tiden om jag förmodligen måste ligga ner.. 

 

4 kommentarer:

  1. Spännande! Jag funderar också, om än inte så snart, och är väldigt medveten om att det finns risk för både det ena och andra...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är läskigt också. Men det är ju ett tag kvar så får väl se hur det känns när det närmar sig..
      Bloggar du ni? Isåfall får du Jättegärna bjuda in mig :)

      Kram

      Radera
  2. Mycket tankar och känslor <3

    www.mammatea.se

    SvaraRadera
  3. Verkligen - läskigt, samtidigt som vi ju är såååå tacksamma över att vara tvåbarnsföräldrar! ❤

    SvaraRadera