tisdag 10 december 2013

.Calanderska.

För ett par veckor sen tog jag kontakt med Calanderska. Mest för att jag var nyfiken och ville ta första steget. Och snacka om skillnad på SU.

Sköterskan som ringde upp tog sig verkligen tid, informerade om deras "rutiner" samt svarade på frågor. Och det bästa av allt är att dom har en samarbetspartner i grannstaten så vill vi kan vi göra allt utom äggplock och återföring i Skövde.

Kändes väldigt positivt, även om jag är livrädd för att det ska krävas åtta återföringar igen.(Inte för att jag tror vi kommer göra så många för att lyckas få ett syskon till killarna. Det är ju inte "på liv och död" som det kändes förut.)

Ny kontakt ska tas i april för vidare planering - spännande!

8 kommentarer:

  1. Man kan med kostens hjälp öka chansen att bli gravid, vilket även borde göra det lättare för kroppen att behålla ett befruktat ägg. Man kan dessutom med kostens hjälp öka chansen att må bättre under en graviditet. Graviditetskrämpor orsakas ofta av hormonobalanser, och det vi äter påverkar i alla högsta grad våra hormoner, eftersom hormoner byggs av det vi äter. Hjälper dig gärna om du vill testa! Kommer dessutom gå en vidareutbildning till min kostrådgivarutbildning inom just hormoner i februari, så efter det kan jag ännu mer! :) Håller tummarna för att ni ska få utöka er familj som ni önskar! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är så impad av din kunskap Tove! Till våren tar jag tacksamt emot din hjälp, vill ju såklart öka chanserna så mycket det går!

      Kramar och God Jul

      Radera
  2. Gud vad härligt! Längtar med er <3
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Spännande. Tänker på er. Kram till er Maria i Tjugeboda

    SvaraRadera
  4. Om DU fick bestämma hur skulle eran barnaskara se ut? Vill du ha tvillingar igen? Bara pojkar? Osv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sjukt svår fråga. Från början hade jag nog tänkt mig två barn, men sen när vi fick tvillingar så ändrade jag mig nog till tre då jag gärna vill ha en enling också. MEN, det sista har jag tänkt tankar som "ska jag bara få uppleva förlossning och spädistid EN gång till?" (Om vi lyckas igen.)
      Så, kanske fyra eller fem också kan vara något för oss...

      Hur tänker DU?

      Kram

      Radera
    2. Jag har 4 tjejer, 1IVF, 1ET och sen 2 hemmagjorda. Jag har alltid sagt att 4 barn är det ultimata. Sen hur tätt det skulle bli hade jag ingen önskan om ( nu pratar jag om tiden innan jag ens hade nån att få barn med). Sen när 1 an kom så kände jag att jag ville ha barnen tätt så mellan barn 1-2 är det 1 år och 8mån. Sen efter 3 an (det skiljer bara 18mån mellan 2-3) så kände vi att vi ville ha en till men att det skulle bli ett större glapp, 3an fick gärna vara 4-5år, men så kom lilla E som var en "Hoppsan" och det blev 1 år och 8mån mellan 3 och 4an. Jag var helt övertygad om att 4an var absolut sista. Dels för att när 3an kom så sa läkaren att jag måste vänta minst 18 mån men så blev ju inte fallet :-) så jag trodde att denna gång skulle läkaren förbjuda mig att få fler barn(jag har gjort KS med alla 4a)men enligt henne så såg allt jättebra ut och jag kan få massor med fler barn. Så tanken på en 5a finns ändå även om nu SKA det bli om minst 3-4-5år, barnen ska inte vara små och ha en superseg mamma i år igen.. Dessutom har jag varit hemma i 5 år och känner att jag behöver göra nått nytt men huset, bilen klarar en till och längtan finns där men jag tror att jag alltid kommer att längta efter en till. Hur många jag än har....

      Radera