söndag 10 mars 2013

.Inkontinens.

För ett par veckor sen fick jag en ny kallelse till gyn. En kallelse som bara innehöll namn på läkaren, samt tid och plats. 19 mars.
Lite konstigt tänkte jag, men tog ändå för givet att det var återbesök för nytt cellprov.(Ska ju gå var fjärde månad nu i två år.)

Sen i förra veckan fick jag en kallelse till. Som även innehöll massa information, provsvaret från koniseringen samt information om att det kan bli ytterligare en operation i samband med återbesöket den 20 mars.

Detta gjorde mig lite konfunderad, två dagar i rad men den till olika läkare på gyn. Så jag ringde, och hon som jag pratade tyckte det lät lite konstigt. Fick mitt personnummer och gick in och kollade i datorn. Efter någon minut sa hon "Ja, den 19:e gäller inkontinensen du sökt för."

Låt mig säga så här, absolut inget fel på att söka för det, men jag blev väldigt ställd. Jag lider inte av Inkontinens och har inte sökt för det. Så, jag började skratta lite tillslut då det blev så komiskt.

Dock inte så kul att kallelsen som kommit till mig, faktiskt ska till någon som går och väntar på hjälp med ett problem. Tänk om jag inte ringt och kollat liksom...

Så, tiden är struken och läkaren får leta rätt på den som ska ha kallelsen istället.

Den 20 mars är det dock dags.

Är. Lite. Nervös.

Låt allt se bra ut nu - vill INTE se några nya förändringar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar