tisdag 12 mars 2013

.En sån där dag.

Idag är en sån där dag.

Oftast är ju en sån där dag en dag där allt går fel, barnen gnäller, tålamodet är som bortblåst och inget känns kul.

Idag är dock en sån där dag där allt känns bra. En dag som mycket går fel, men allt känns bra ändå.

Jag känner mig så uppfylld av kärlek och lyckokänslor att det inte känns irriterande alls att det är broccoli och päron i halva matsalen. Och att Sixten lyckats lirka av locket på vattenflaskan så det blir vatten på hela golvet.

När jag sitter och tittar på mina små, eller ganska stora, mirakel känner jag en sån kärlek att jag inte vet vad jag ska ta vägen.

När Sixten som är inne i någon sorts klängfas njuter så han nästan spricker när han får gosa i famnen. Och visar en ren och oförställd kärlek, som om han skulle vilja krypa innanför skinnet på mig. Då sprängs jag nästan.

Eller när Ture kiknar av skratt när vi leker.

Fantastiska underbara twinsen - tack för att ni ger mig så många såna där dagar.

TUR att vi inte gav upp under resans gång!









3 kommentarer:

  1. Jag blir så glad och rörd när jag läser det här! Ja, absolut, vilken tur ni inte gav upp. Antar, så här med facit i hand, att det var värt allt.
    Vill också säga, vad fiiiiiina ni är!
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Såna dagar är underbara.

    www.mammatea.se

    SvaraRadera